1ste week - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Rens Krogt - WaarBenJij.nu 1ste week - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Rens Krogt - WaarBenJij.nu

1ste week

Door: Rens van der Krogt

Blijf op de hoogte en volg Rens

11 Mei 2014 | Brazilië, Holambra

Hallo allemaal,

De reis naar Brazilië begon op vrijdag 2 mei. Die avond kwamen we rond 5 uur Braziliaanse tijd in de avond aan in Sao Paulo na een vlucht van 12,5 uur. Toen we eenmaal onze koffers hadden moesten we de bus gaan zoeken die naar Campinas ging. Dat was nog wel even zoeken, omdat hier bijna niemand Engels spreekt. Toen we de bus eindelijk hadden gevonden duurde het 2 uur voordat we in Campinas waren en vanuit daar werden we opgehaald door de zoon van de eigenaar van het stage bedrijf (Geraldo). We werden door hem naar ons appartement gebracht waar we deze 9 weken verblijven. Die avond zijn we meteen gaan slapen, omdat we erg moe waren. De volgende dag werden we weer opgehaald om bij Geraldo te komen eten. na het eten heeft die ons het stage bedrijf laten zien. De volgende dag hebben we heel de dag uitgerust. Maandag op onze eerste stage dag werden we opgehaald door Geraldo en die bracht ons naar het stage bedrijf. Na de eerste dag stonden er twee fietsen buiten waar we voortaan elke dag mee naar het stage bedrijf moeten fietsen. We werken van 7 tot 5 en krijgen in de middag warm eten. Na de eerste werkweek zijn we afgelopen vrijdag met de zoon van Geraldo mee geweest om wat te drinken met zijn vrienden in een park in Holambra. Zaterdag werden we opgehaald door de bedrijfsleider van het stage bedrijf die ons plekken heeft laten zien wat wij hier kunnen doen in de aankomende tijd dat wij hier in Holambra zijn. Later die dag hebben we lekker in het zonnetje gezeten en in de avond zijn we wezen uiteten en wat wezen drinken. Vandaag zijn we alleen nog even naar de supermarkt gegaan en verder rest lekker in het zonnetje zitten waar we nu nog steeds zitten.

Groetjes vanuit Brazilië.

• 12 Mei 2014 - 10:24

Frans:

Hoi Rens,

Aardig eindje weg! Wel netjes geregeld met fietsen ed. Is de afstand beetej te doen? Wat voor werk doen jullie eigenlijk?

Veel plezier nog!

Frans

• 14 Mei 2014 - 18:48

René En Dees:

Hé Rens, wat leuk iets van je te vernemen.
    Het is natuurlijk een unieke kans om op zo'n leuke stek je stage te mogen doorlopen.
    En wetend dat je vader en moeder ook nog even langs komen fietsen is helemaal leuk.
    Nou, Rens, naast het harde werken zal er zeker tijd voor vrijgemaakt worden om te genieten.
    En wat leuk nu je er ook bent tijdens de WK.
    Dat wordt een feestje.

Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag.

Succes en Lieve groet,

René en Dees

• 18 Mei 2014 - 16:57

Rens Van Der Krogt:

Hallo,

Vanaf ons appartement naar het stage bedrijf is 5 km. We werken voorlopig nog in de lelies.

Groetjes,

Rens